det var liksom dags

jag har länge tänkt på detta, när jag borde ta och vara lite ego och mer publik med mina tankar.
Kom fram till att det nog är dags. Vi får se hur mycket av mina tankar som kan komma in i en blogg, jag föredrar att vara anonym när det gäller det innersta.

hård och kantig.

Jag kan väl börja med någon slags presentation.

Petra(h) heter jag, född 811118 och har därmed det snyggaste personnumret man någonsin kan ha.
Uppväxt i Landskrona, bott i GBG, sen hamnade jag tillslut i Malmö, mitt i smeten på underbara möllevången.

Äger råttor, 6stycken. har haft råttor sedan 1987, för att vara korrekt fick jag min första råtta 18november, på min 6årsdag. Nu säger jag inte att jag haft råttor hela tiden, för så är inte fallet - bara nästan.

Jag lyssnar mycket på musik (vem gör inte det?), sonic youth är mina husgudar och har varit så i cirkus 13år.
De är lika gamla som mina föräldrar men ändå coolare. märkligt.. konstigt nog är Thurston Moore en av de snyggaste människorna som finns, visst jag är en sucker för Evan Dando i Lemonheads och Layne i Alice in chains.
annars så är det en del oljud men även grunge, för de gamla tidernas skull.

Förr gjorde jag musik, då kallade jag mig ZON4002. det var noise med takt, dark ambient influerat. Konstigt nog tröttnade jag och tappade alla inspiration och sket i det. Hade iofs ett sidoprojekt som kallades fancyface.
Båda alsterna kan ni hitta på skivbolaget plutonium. och sen nån Coph Nia samlingskiva vid namn Noise shaper.
eller internätet om ni har tur.

Jag är perfektionist och hatar när saker är o-organiserat.
Nu menar jag inte att jag är pedant, inte i hemmet, men jag gillar inte kaos när jag skall planera. Sen är jag sinnesjukt effektiv och blir förbannad om inte saker blir som jag vill HAW HAW.

Jag är en sucker för ansiktsprodukter.
Slav för Helena Rubinstein samt Biotherm. Men på fredag ska jag börja med Bioline. Är VÄLDIGT mån om min hy, nästintill fåfäng - trots allt så använder jag sällan foundation, puder och sånt crap. Smink är inte lika intressant som ansiktsproduker. Jag ser detta som en investering. eftersom jag skiter i resten (fuck it när det gäller vad man äter osv..) ;D

Hur mer ego kan man bli?

Ok detta är ju min blogg så jag ska ordbajsa lite mer.

Jag älskar att kolla på film. vi samlar praktiskt taget på dvd filmer.
jag har tom investerat i en fet portabel dvd ifrån philips (som är pianovit och skitsnygg). varför kolla på film enbart i vardagsrummet när man kan glo i sängen?

Kollar helst skräck, även filmer som är lite white trash och udda, gärna seriemördargrejor B-filmer.
Favoritfilmer är Witchboard (1), Gummo, The Tennant (polanski) sen är jag en sucker för argento.


Nu orkar jag inte ordbajsa mer.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0