Lördagen, SRS årsmöte.

På lördagen gick vi upp vid 8tiden. Jag sov i soffan i räkställning.
Vi begav oss till Kallhäll där Svenska råttsällskapets årsmöte hölls. Argh denna underbara känsla av årsmöte går inte riktigt att beskriva.. men det pirrar lite i magen innan, nervösitet och längtan.

image12
(en bild på de som höll ställningen på årsmötet, kassören fattas på bilden).

Årsmötet gick bra, det blev valberedningens förslag som gick igenom. Dock så var jag väldigt besviken på hur mötet gick till, just det med mötesteknik, sura miner vid presidiumet vilket inte bör visas (blir mer proffsigt utan sånt). Jag är föreningstekniks-kåt och har under mina år som politiskt aktiv samt annat lärt mig hur saker bör gå tillhandla på möten, men jag måste säga att detta årets årsmöte var betydligt bättre än förra.

Jag blev sammankallande i valberedningen och under väntan så höll jag på att få hjärtklappning.
Anna Ö kom också med likaså Frida. Total lycka! Redan nu kluras det på att hur vi skall kunna finna en lämplig kassör för år 2008. Det är bra med framförhållning :D

På kvällen kollade vi givetvis på melodifestivalen. Anna sjöng med i nästan alla låtar och är mer engagerad i det än mig, vilket känns lite konstigt.. men så otroligt bra. The Ark vann givetvis, och jo - jag telefonröstade.

Det viktigaste:
Stjärnfall, min nya råtta är hos mig nu.
image13

Anna ett stort tack för en fantastisk resa med dig.  Jag tycker om dig så otroligt mycket och du är en fantastisk människa.

Kicki, jag saknar dig FORTFARANDE här nere, förfan flytta tillbaks nu. Stort tack för att vi fick bo hos dig och att Stjärnfall fick låna extraburen under fred, lörd. Tack för gästvänligheten.

/
Petrah, en trött varelse med skrivkramp men ack så lycklig. Malmö har vårväder!

ps. fler bilder i min bilddagbok (se länk till höger)

Kommentarer
Postat av: Rebie

Låter som en fin vistelse i hufudstaden och kul det där med valberedningen. Jätte fin råtta ser det ut som fastän du vet att jag har lite svårt för röda ögon, men hon ser verkligen söt ut! Kram!

2007-03-11 @ 16:51:36
Postat av: anna

*puss på dig godingen*

Har introduktionen gått bra?
Mina grabbs är goa vänner - allihopa! :D

Jag uppdaterar min blogg imorgon, ska nu trilla ned i ett bad tillsammans med maken och bara njuuuta av stillheten efter en fantastiskt helg tillsammans med dig, Kickin och alla andra goa människor vi träffat (de ogoa som vi träffade glömmer jag ;) )

2007-03-11 @ 20:07:59
URL: http://anna.pirateboy.net
Postat av: kicki

jamen JAG då, tycker du inte otroligt mycket om mig med va? *försöker se förnärmad ut*

Det var SÅ roligt att ha er här, jag ser redan fram emot nästa årsmöte, för innan dess lär jag väl inte få nöjet att ha två av skånes bästa brudar hemma hos mig? *plutar lite igen*

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM på er bägge! Det var f,ö hur tomt som helst när jag kom hem till lägenheten igen efter att ha släppt av er vid tåget.

2007-03-12 @ 00:01:25
Postat av: Petrah

Kicki:
klart jag tycker om dig massor också!
och jag tänkte faktiskt hälsa på dig innan nästa årsmöte.

kan tänka mig det :( men du, korven tröstade väl dig?

2007-03-12 @ 09:56:31
Postat av: Maggi och Lilla Köttfärslimpan

Petrah, vad är räkställning? *s* Det låter gott iaf! *blir hungrig*

2007-03-12 @ 11:54:24
Postat av: anna

pst - baben, du är tagen i min blogg ;)

2007-03-12 @ 20:24:09
URL: http://anna.pirateboy.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0