om kvinnodagen och annat

Idag var det relativt chill på jobb. Men jag är ändå ganska så trött på blommor just nu. Ingen inspiration och ingen lust direkt. Känns så otroligt skönt att jag tog ut semesterdag på fredag. Jag har liksom 2veckors semester på ett år och det kan ni räkna ut att det är inte speciellt roligt.

Tydligen är det kvinnodagen imorgon, det kom jag på när jag cyklade imorse. Och jag blev förfrågad om att jobba hela dagen imorgon, istället för till 15 då jag annars slutar, jag sa nej. . dels för att jag har så mycket att göra innan jag åker till Sthlm på fredagen och även för att jag hade varit tacksam om man fick reda på sånt här minst 3dagar innan och inte dagen innan.. (jag är ju explert på att ha bra framförhållning och förväntar mig detsamma av andra, ivf om det involverar mig).

Ivarjefall, kvinnodagen börjar bli komersiell som t ex alla hjärtans dag. det köps en del blommor på denna dagen. Och säkert inte på resten av året iställe jo iofs t ex på födelsedagar (eller liknande). Tycker det är ganska så tragiskt. All respekt åt de som demonstrerar och har manifestationer på kvinnodagen, men när det börjar handla om att KÖPA PRESENTER till andra på dagen - då går det för långt.
fuck it.

image4
här är jag en gång i tiden. när jag var revolutionär. eller på slutspurten.. haha


y0


Kommentarer
Postat av: Rebie

Internationella Kvinnodagen är viktig som företeelse, dvs jämställdhetsaspekten och kvinnors rättigheter i största allmänhet. Vänsterpartiet frågade mig igår om jag ville tala i Landskrona den 8:e mars, men med tanke på den korta framförhållningen kände jag mig tvingad att tacka nej.

Att Internationella Kvinnodagen görs till ännu ett kommersiellt jippo får mig att se rött och bli spyfärdig!

2007-03-07 @ 19:04:18
Postat av: Nina

tjusigt! nu verkar det ju gå bättre att skriva och kommentera.
Det var duktigt synd att du skulle komma just den här helgen, eller det kanske var mest synd att jag hade bokat tågbiljett till Alingsås på fredag :/

2007-03-07 @ 19:14:07
Postat av: anna

Alla Hjärtans Dag, , kvinnordag, menlösa barnsdag, fars/morsdag - my ass! Komersiellt crap!

Jag hyllar varje dag till varje människas ära - och höjer hellre en persons födelsedag högre och firar just den just då, än slår samman en hel grupp som inte har ngt annat gemensamt än sitt kön/handikapp/föräldraskap...

2007-03-08 @ 09:45:53
URL: http://anna.pirateboy.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0