sådana som gör att hjärtat slår extra snabbt..

Mitt hjärta brukar börjar slå extra mycket när jag tänker på Evan Dando i Lemonheads, det gör nästan ont så snygg han är - äckligt snygg att man nästan blir som en fjortonårig fanatiker.
Sanningen är ju att när jag var 14 så tyckte jag likadant som nu när det gäller honom.

image22
Det gör ju aldrig det enklare när sådana som Evan gör snoräckligt bra musik. Sådan musik som verkligen berör hjärtat. Jag personligen är ju en sucker för låten Hannah & Gabi från skivan It's a shame about Ray. Hela skivan är äckligt bra.

Sen är jag en sucker för Thurston Moore i Sonic Youth. Det absolut bästa bandet någonsin.
Thurston är lika gammal som min pappa. Men fan så mkt coolare än de flesta 50-åringar.
Det gör mest ont i hjärtat när jag lyssnar på The diamond sea med SY.

image23
*LER 14ÅRIG FNITTERMANI*

OK så ni har fattat att jag är en sucker för gitarrkillar...  BRA!

Då kanske det är dags att ta med en döing också..
Jeff Buckley - var jäkligt snygg. Men som de flesta bra artisterna i den genren så dog han.
Han var dock en bra musiker också, inte enbart snygg (i min värld gör man bra musik först och främst, sen kan man bli snyggare om man är bra på det.. )

image24
*DÖR I  ETT HALELUJAH MOMENT*


OK nu kommer ni säkert skratta.
MEN jag tycker Travis Barker är så sjukt snygg att jag nästan dör.
jag vet - han är trummis i Blink182 *LOL* men vafan, han är så het
image25
;D ;D ;D


Vem slår ett hjärta extra mycket för?
sambos, pojkvänner osv räkas INTE.





 


Kommentarer
Postat av: melissa

ok ok jag kanske är en sucker för gubbar men.....
Christopher Walken är en sexig prick ;) [el var...kan inte bestämma mig]
Im a sucker for the actors! - John Cusack!!!!!!!!
och Jason Mewes [som spelar Jay i Clerks [dogma osv]....jay and silent bob ..hehe]
Musiker? hmmmmmmmm finns en del smygmos tex Tiga wailibob!!!!!!!

2007-03-18 @ 16:13:45
Postat av: anna

Min passion är smala slitna avdankade rockmusiker, så enligt mitt tycke och smak passar Travis bra in i min "snyggingmaffia".

Min huvudsakliga dregelperson är ju dock Johan Kinde i Lustans Lakejer.

Men det finns många, många som utseendemässigt kan få mitt hjärta att slå både ett och två dubbelslag, men för att nämna några som jag kommer på nu: David Bowie, Sting, Dave Gahan (efter sina tatueringar) och sångaren i CRD (pinsamt nog en vän *skrattar* som dock vet om min passion för slitna rockmusiker och nog rätt nöjd med att få ingå i mina dregelfantasier ;) )

2007-03-18 @ 16:38:53
URL: http://anna.pirateboy.net
Postat av: Pernilla

David Bowie och jag skulle säkert komma bra överens ;) Jag skulle inte tacka nej till en sliten, skitig poet-Bob Hansson heller (han och jag skulle ha en dejt och vi skrev fin poesi på msn och allt, men sedan rann det ut i sanden).

2007-03-18 @ 18:09:25
Postat av: Cindy

Haha Travis är enligt mig inte en vacker syn *brr* ;-)

Mitt hjärta slår trippelslag av Bob Dylan och Johnny Cash. Deras röster får mig att smälta och vackra var dom som unga. Nu ser Bob tyvärr ut som ett stornäsat russin och Cash är död och begraven.

2007-03-18 @ 20:11:58
URL: http://folkochprylar.blogg.se/
Postat av: Rebie

Ok, here we go. Jag håller med om Evan och döingen Jeff. Jag fyller på med fler döingar som får hjärtat att slå för fullt, nämligen Ernesto Guevara och Elliott Smith. Några levande hetingar är Courtney Taylor i Dandy Warhols, slusken Promoe, Alec Empire, Trent Reznor (när han var yngre), Orlando Bloom, Simon i SvAk, Dave Gahan, Ola Rapace (sångare/skådis) och för att "göra en Petrah" så säger jag Joel Madden i Good Charlotte he he.

2007-03-18 @ 20:19:51
Postat av: Anonym

hehe mitt hjärta slår alltid extra för persbrandt ;D

2007-03-19 @ 14:29:03
Postat av: Rebie

Men hetast av allihopa just nu är Katherine Moenning i L World och författaren Jonas Hassen Khemiri!

2007-03-19 @ 16:50:18
Postat av: Linda

Jared Leto - lätt!
meeen nu har han gått o blivit rockstjärna o har smink dock...big no-no.

kan nog inte hålla med om nån av dina favvisar dock petti...travis barker iiiiisch! hahahha
men en av Buddyhead-killarna ser faktiskt ut lite som evan dando...ska skicka bild tll dig sen.

2007-03-27 @ 08:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0