Vårt egna hem

Jag tänkte att det kanske var dags att berätta lite om våran lägenhet.
Nu är det 2veckor sedan vi flyttade in och det går jättebra, vi har fått i ordning det mesta, bara tvättmaskin som skall installeras sen fixa upp gardiner i sovrummet.

Dessvärre hade inte tjejerna som bott här innan flyttstädat så speciellt bra. Vi hade kommit överens med dem att vi hämtade upp nycklarna på lördagskvällen, sent & då hade jag sagt att "visst skall det vara flyttstädat men är det lite damm i något hörn så blir vi inte arga" - de hade troligen uppfattat det som att man inte torkar av lister, tvättar fönster och golv, tvättar av köksluckor, kylskåp etc.. SUCK! Det var så sjukt svinäckligt.

Efter många timmars städande (med stort tack till Henkes familj) kunde vi börja få upp saker och få rätt på saker. Och dagarna efter blev det IKEA med inhandlande av soffbord, skrivbord, mörkläggningsgardiner etc.

Vi har inte tagit några bilder på något mer än köket hitills. Jag har en förkärlek till grönt så mycket inne i köket går i grönt.


Vardagsrummet går i brun svart, vi har brunsvart expedithylla där henkes skivspelare b la står. svartbrunt vardagsrumsbord, svartbrunt skrivbord. Kaffebrun 3sists tomelillasoffa + fåtölj, svart yllematta och diverse annat.

Badrummet går lite mer mot orange, rosa och rött, Retro, väggarna är dessvärre fult målade i vitt, golvet är mörkgrön plastmatta. Men det börjar ta sig rätt där inne nu.

Sovrummet är opersonligt, 240cm SÄNG (man kan rulla några varv när man sätter ihop 2st 120sängar), trähylla etc.

Vi har filmkväll varje dag. Mina dvd filmer är dessvärre fortfarande kvar i Landskrona då jag dirigerade min pappa fel med att be honom lägga upp den kartongen ovanpå garderoben i mitt flickrum i tro att det låg VHS'filmer där.

Det största tacket till STINA, DENNIS OCH ROGER för att de alla hjälpte oss att flytta! Ni är de finaste vänner man kan ha!
*skrivkramp*

Henke i disk-action.






Kommentarer
Postat av: Angelica

Ha en bra dag i solen nu idag! :)

Puss.

2008-07-03 @ 11:48:01
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0